HET SUCCESVERHAAL VAN EG
Speciale dagen voor alle EG-collega’s: Vorige week won EG een zilveren Effie Award voor de lanceringscampagne van Lunestil: ‘Een lancering om van te dromen voor de gedroomde slaap’. Op zondag 3 oktober namen 30 EG-collega’s deel aan de 1/8ste triatlon in Dendermonde. Twee mooie voorbeelden van goed teamwork en een fantastische One STADA spirit.
Bekroonde Lunestil-campagne
In lijn met STADA’s Purpose: Caring for People’s Health as a Trusted Partner, heeft EG met Lunestil al honderdduizenden Belgen geholpen om goed te slapen. Lunestil is een voedingssupplement in een innovatieve duocapsule met vertraagde afgifte. Het bevat krachtige en natuurlijke ingrediënten voor een goede en gezonde nachtrust. Dankzij een grote marketing- en reclamecampagne, stond het natuurlijke slaapmiddel één maand na de lancering al op nummer één in België.


Die campagne won ook een zilveren Effie in België. Effie bestudeert de doeltreffendheid van marketingcommunicaties, en zet marketing ideeën die werken in de spotlight, om zo meer impactvolle marketingcampagnes aan te moedigen. “We willen iedereen bij EG en onze externe partners bedanken om deze droom waar te maken”, aldus Lieve Pattyn, Sales & Marketing Director bij EG. “Van de creatie van het product tot de lancering van het merk met onze opmerkelijke campagne – het was een groot succes. Dit wordt nu ook erkend dankzij de Effie Award.”
Na het succes van Lunestil op de lokale Belgische markt, zal het product ook in andere Europese markten worden geïntroduceerd. De campagne zorgt dus voor een zeer goede basis om Lunestil in andere landen te implementeren.


Succes dankzij teamwork
Na het fantastische succes met de Effie Awards, ging EG nog een stapje verder op zondag 3 oktober om de teamspirit naar een hoger niveau te tillen: Onder leiding van Medical Sales Manager Wim Denolf, namen 30 EG-collega’s deel aan de 1/8ste triatlon van Dendermonde. De triatlon werd twee keer afgelast door COVID en bijna een derde keer door de hevige regen en wind. Maar dit motiveerde de collega’s alleen maar meer. Samen, als team, bereikten ze de finish.

Sigrid Wolfs, HR Director België en Mid-Sized European Markets, benadrukt met trots: “Velen van ons zijn uit onze comfort zone moeten stappen door het zeer slechte weer. Ik ben dus des te trotser op de collega’s die nog een stap verder zijn gegaan. En bedankt aan Wim om ons te mobiliseren en energie te geven om deze uitdaging aan te gaan!”
Tijdens de 1/8ste triatlon, moesten deelnemers 500 m zwemmen, 23 km fietsen en 5 km lopen. Start en finish waren aan de Grote Markt van Dendermonde, waar vele toeschouwers aanwezig waren ondanks de slechte weersomstandigheden.

