• 19/03/2019

Vorig jaar stelden we een eenvoudige vraag waarop maar weinig Belgen het juiste antwoord konden geven. “Wat heeft bijna elke Belg in huis zonder het te weten?” “EG-betaalbare geneesmiddelen!” Door het grote succes van de campagne #ikweethetzeker van vorig jaar, is maar liefst 44% van de Belgen nu wel bekend met EG. Deze campagne wordt dit jaar verlengd om zowel het bedrijf EG in de kijker te zetten, als de Belgen eraan te herinneren dat onze EG- geneesmiddelen n een nieuwe verpakking kregen.

EG-geneesmiddelen in een nieuw jasje

Dat de EG- geneesmiddelen een nieuw jasje kregen, kan je vanaf vandaag een week lang op de meeste Belgische radiostations horen. Met deze campagne willen we enerzijds ons enthousiasme over de nieuwe verpakkingen delen, maar we vinden het daarnaast ook erg belangrijk om de Belgen erover te informeren. De verpakking verandert, maar de kwaliteit blijft!

Zo goed als iedere Belg heeft immers EG-geneesmiddelen in huis. We willen dus vermijden dat mensen de vorige verpakking en de nieuwe verpakking gaan verwarren wanneer ze bij de apotheek hun vertrouwde geneesmiddel gaan halen of thuis in hun medicijnkast kijken.

Hoe zal je generisch geneesmiddel eruitzien in het nieuwe jasje?

Ben je trouwens benieuwd of jouw merkgeneesmiddel een generisch alternatief heeft?
Dat kan je opzoeken in onze handige converter!