1. Wat houdt je job bij EG nv in?

Ik ben hier sinds een jaar Marketing Director en probeer samen met mijn team sterke merken te bouwen – niet alleen naar artsen toe, maar ook naar apothekers en in groeiende mate naar consumenten toe. In het verleden was EG hoofdzakelijk gericht op artsen en lag de focus op medical sales. Daar is verandering in gekomen: we gaan nu ook marketing naar consumenten en apothekers sterk ontwikkelen waardoor we nu ook ons team verder willen uitbreiden.

2. Wat is je achtergrond?

Ik ben van opleiding Bio-ingenieur scheikunde en heb daarna nog een Vlerick MBA gevolgd om meer business kennis op te doen. Na mijn studies ben ik aan de slag gegaan in een Sales functie bij een Fast Moving Consumer Goods bedrijf. Na een 8tal jaar ben ik overgestapt naar een Marketing functie binnen een farmaceutisch bedrijf dat zich vooral richtte naar apothekers en consumenten. Sinds vorig jaar ben ik hier aan de slag.

3. Wat vind je het leukst aan je job bij EG?

  • Ik heb me hier onmiddellijk thuis gevoeld omdat de MEP cultuur (Motivation Energy Passion) goed aansluit bij mijn persoonlijkheid.
  • Het ondernemende, zelf het verschil kunnen maken, het feit dat er lokaal nog zoveel beslist kan worden, de snelheid waarmee zaken kunnen gebeuren: dit alles spreekt me enorm aan. Zo hebben we in amper één jaar tijd grote stappen kunnen nemen: het lanceren van innovatieve merken zoals bv. Viruprotect; websites ontwikkelen voor onze merken, de communicatie naar artsen anders aanpakken, TV campagnes & digitale activatie opzetten, verpakkingsdesigns moderniseren, enz.

4. Wat is er typisch aan werken voor EG?

  • De grote lokale verantwoordelijkheid en het beschikken over voldoende middelen om merken te bouwen: hoewel we deel zijn van een grote groep, laat die een grote lokale autonomie toe. We worden ook aangemoedigd om sterk te investeren in onze merken en we hebben ook toegang tot internationaal beschikbare moleculen en sterke merken.
  • De energie die hier heerst: die wordt goed weergegeven in ons jaarthema: ‘Share energy, break limits’. Door samen te werken over departementen heen en onze energie te bundelen, kunnen we grootse dingen verwezenlijken.
  • De gedrevenheid van de mensen stopt niet na de kantooruren. Veel mensen nemen deel aan activiteiten na de werkdag: sessies met artsen of apothekers, trainingen,… - gewoon omdat ze fier zijn op wat het bedrijf te bieden heeft en dat volop willen ondersteunen.

5. De missie van EG is om iedereen te helpen om een leven te leiden in optimale gezondheid. Kan je even uitleggen wat jij persoonlijk hebt met ‘gezondheid’?

  • Ik ben erg gedreven door het principe van ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’. Hoe druk ik het ook heb, ik ga twee avonden per week sporten. Dat wordt trouwens ook aangemoedigd door onze Managing Director. Er worden dan ook heel wat sportieve activiteiten georganiseerd: bv. de jaarlijkse Bike Challenge, de deelname aan de Spartacus run waarvoor er telkens een overproportionele opkomst is binnen het bedrijf.
  • Ik probeer ook heel gezond te eten: veel groenten en fruit, gezonde bereidingen zoals stomen, enz. Ik apprecieer het dan ook dat hier altijd vers fruit aanwezig is voor de medewerkers. Met als aanvulling een voedingssupplement voor extra ondersteuning!

6. Wat zou je zeggen tegen iemand die overweegt om bij EG te komen werken?

Als onderdeel van zo’n grote groep als Stada, biedt dit bedrijf je de unieke combinatie van een grote lokale zelfstandigheid én aanzienlijke budgetten en unieke producten – waarbij je de vrijheid hebt om zelf veel zaken te ontwikkelen en te implementeren. Mijn 3 kindjes lieten me trouwens al weten dat ze ook marketing directeur willen worden binnen EG N.V., wat toch het mooiste bewijs is dat ik er echt van overtuigd ben dat EG een top bedrijf is en dit ook elke dag uitstraal via mijn verhalen thuis!