• 25/10/2019

Aline, onze Brand Manager, heeft het over haar passie voor bloemen en planten !

Ik ben Consumer Care Brand Manager bij EG. Ik ben verantwoordelijk voor enkele voedingssupplementen, waarvan Protectis het grootste merk is. Samen met mijn manager bekijken we welke producten we er nog bij nemen, hoe we huidige merken kunnen doen groeien, enz.

De MEP-waarden die EG uitdraagt, zijn ook aanwezig in mijn persoonlijk leven. Als bio-ingenieur heb ik een grote affiniteit voor alles wat met dieren en met planten te maken heeft. Tuinieren is mijn persoonlijke yoga en “mindfulness”: ik kan me helemaal uitleven in het onderhouden en verder aanplanten van een bloemenborder en word helemaal warm als ik een maaltijd aan de kinderen kan serveren waarin groentjes of kruiden uit onze tuin zijn verwerkt. Ik kan ook plots spontaan blijven stilstaan bij een boom die in bloei staat of een border met wilde bloemen langs de kant van de weg...

Omdat bloemen meer zeggen dan woorden en meestal gelinkt worden aan feest (en ik heel graag feestjes organiseer en ze bijwoon), geeft bloemschikken me telkens opnieuw positieve kracht. Dat gevoel wordt versterkt en bevestigd dankzij de reacties van de ontvangers.

Wat mijn passie geworden is, begon met een 2-jarige avondcursus florist. Dankzij deze opleiding leerde ik alle facetten van het bloemschikken kennen en kan ik vandaag nog mooiere dingen maken.

Onze collega Stefka stapte eerder dit jaar in het huwelijksbootje, en voor die gelegenheid werd ze, jawel, in de bloemetjes gezet. Het boeket fleurde toevallig onze teambuilding marketing op en werd zelfs (tot grote hilariteit) als decoratiestuk meegenomen op restaurant… Dit memorabele boeket mocht na de 2-daagse verder stralen in het interieur van het kersverse koppel!

Ik kan met zekerheid zeggen dat de MEP-waarden bij EG je helpen om ook in je privéleven je passies achterna te gaan!