• 4/12/2020

Bij de maand januari horen goede voornemens. Velen onder ons hopen dat 2021 een jaar wordt met meer beweging. En hoewel het aan beloftes meestal niet ontbreekt worden we al snel geconfronteerd met korte dagen en koude temperaturen. De motivatie zakt vaak in de schoenen nog voor je work-out goed en wel begonnen is. Maar niet getreurd, ontdek hier de 5 CURCUFEN winter tips om te blijven bewegen:

  1. Blijf naar buiten gaan en kleed je op de koude

Je hebt er misschien geen zin in als je warm binnen zit, maar profiteer van het winterzonnetje en de uren dat het klaar is. Start de dag met een kort ommetje of ga even naar buiten tijdens je lunchpauze. Profiteer van de weekends om te genieten van de frisse buitenlucht, ook al is het wat kouder. Het is belangrijk om jezelf goed warm te houden, vergeet zeker geen sjaal, muts en handschoenen bij vriestemperaturen. Een stevige wandeling kan ervoor zorgen dat je het al snel iets warmer krijgt, werk dus met laagjes. Je verliest de meeste warmte via je handen, hoofd en voeten. Goede schoenen zijn dus belangrijk, kies bij koude temperaturen voor wollen sokken en vermijd te dikke sokken of sokken waar je gemakkelijk in zweet, wrijving of te hard geknelde voeten zorgt voor pijnlijke voeten en blaren.

  1. Plan beweging in, zodat er geen ontkomen aan is

Ochtendstond heeft goud in de mond. Start je dag met wat beweging, dan ben je er ‘vanaf’ en kan er later op de dag niets tussenkomen. Of plak je half uurtje beweging meteen achter je werkdag. Vermijd een tussenstop thuis, zo kunnen je partner, kinderen of huisgenoten je geen excuses geven!  

Plan beweging in, zodat er geen ontkomen aan is
  1. Kies voor wandelen: goedkoop en geschikt voor elk seizoen

Sportscholen zijn momenteel nog dicht en contactsporten zijn niet toegelaten*. Veel sporten houden een winterstop maar er zijn nog andere mogelijkheden in-door: zwemmen, tennis, padel, ... of je kan je deur uitgaan en meteen starten. Wandelschoenen aan en vertrekken. De Belg is extreem aan het wandelen geslagen tijdens de Covid-19 periode! Super, want wandelen is gezond en leuk. Je komt op onverwachte mooie plekjes en kan je volop genieten van gezonde buitenlucht. Wandelen is zeer gezond, het is goed voor je lichaam én geest. Het helpt om je gewicht en cholesterol te reguleren. Wandelen zorgt ook voor soepele spieren en gewrichten. En als kers op de taart heeft het een invloed op je mentale gezondheid: wandelen en bewegen zorgt voor minder vermoeidheid, minder stress en een hogere concentratie. Zeer logisch dus dat wandelen steeds populairder wordt. Bovendien is wandelen ook minder belastend voor je spieren en gewrichten dan lopen.

Op zoek naar een leuke wandeling? Hier vind je alvast onze favorieten.

Kies voor wandelen: goedkoop en geschikt voor elk seizoen
  1. Winterschoonmaak

Bewegen kan natuurlijk ook binnen. Online vind je tal van filmpjes met work-outs voor alle leeftijden en niveaus. Maar ook het huishouden runnen is bewegen. Je woning grondig schoonmaken kost je al snel enkele uren en brengt je ook veel stappen en verbrande caloriën op (Stofzuigen: 250 kcal/uur). Zet een leuk muziekje op en voor je het weet ziet je woning er spik en span uit en heb je voldoende bewogen!

Winterschoonmaak
  1. Verzorg je spieren & gewrichten

Bewegen is gezond en ten zeerste aangeraden, maar draag wel zorg voor je spieren en gewrichten. Je spieren en gewrichten maken al dat bewegen immers mogelijk. Gun hen dus ook wat rust elke week (3 beweegmomenten per week volstaan) en ondersteun ze met extra veel liefde... en natuurlijke extracten. Kurkuma en Boswellia serrata zorgen bijvoorbeeld voor soepele gewrichten. Deze 2 bestanddelen vind je in vloeibare vorm in CURCUFEN.

Verzorg je spieren & gewrichten

Laatste blogs

29.03.2021
Beter voorkomen dan genezen: zo hou je je spieren en gewrichten gelukkig

Hou je spieren en gewrichten daarom nu al soepel voor later en maak van bewegen je fysieke pensioenplan. Dit zijn onze tips voor een leven v…

Lees verder

12.10.2020
De vloeibare vorm die CURCUFEN uniek maakt

CURCUFEN is een voedingssupplement speciaal ontwikkeld voor het behoud van soepele spieren & gewrichten.

Lees verder

31.07.2020
Gezond, ontspannend en leuk:

 dit is waarom Sven Ornelis elke dag gaat wandelen, mét CURCUFEN

Lees verder

28.07.2020
Zalig stappen van Limburg tot aan de kust

Nu we met z’n allen op vakantie zijn in eigen land, hoor je het her en der: ‘Amai, verbazend hoeveel mooie plekken je dicht bij huis vindt!’…

Lees verder

06.05.2020
5 tips om gezond te sporten

Ontdek de 5 tips van Josefien om gezond te sporten tijdens de quarantaine.

Lees verder

06.05.2020
Hoe hou je je spieren soepel tijdens quarantaine?

Ontdek hoe Nicky, een trendy mama, haar spieren soepel houdt tijdens de quarantaine.

Lees verder

26.03.2020
Is het mogelijk dat een kurkumasupplement gevaarlijk is?

Wie zich afvraagt of een kurkumasupplement gevaarlijk kan zijn, kan het antwoord lezen in dit artikel.

Lees verder

27.02.2020
Waar is kurkuma allemaal goed voor?

Waar kurkuma allemaal goed voor is en hoe je kurkuma het beste opneemt, lees je in dit artikel.

Lees verder

27.02.2020
Waaraan moet een kurkumasupplement voldoen?

Dit artikel helpt je een keuze te maken in het brede aanbod aan kurkumasupplementen.

Lees verder

30.01.2020
Wat doet kurkuma voor de gewrichten?

Is kurkuma goed voor de gewrichten? Lees het antwoord in dit artikel.

Lees verder

30.01.2020
Is kurkuma gezond?

Dit artikel gaat dieper in op de mogelijke gezondheidsvoordelen van kurkuma.

Lees verder